Potrzebujemy drugiego człowieka, aby stać się człowiekiem.
Potrzebujemy pożywienia, aby żyć.
Potrzebujemy słowa pisanego, aby nakarmić naszą duszę, poszerzyć wiedzę, rozbudzić wyobraźnię, a przede wszystkim własną wrażliwość.
Dlaczego nie czytamy?

środa, 6 marca 2013

Żniwo gniewu - Lucie Di Angeli-Ilovan



Lucie Di Angeli-Ilovan
Żniwo gniewu 
Wydawnictwo Zyska i S-ka
Ilość stron: 368
Czerwiec 2011
ISBN: 978-83-7506-547-3
Oprawa miękka


Niedawno wpadła mi w ręce książka Lucie Di Angeli-Ilovan „Żniwo gniewu” i myślałam, że to kolejna książeczka, którą poczytam do poduszki.  Nic bardziej mylnego. To ciężka i bardzo poruszająca historia dwóch sióstr, Kaszmiry i Maruszki, które chcąc nie chcąc zanurzone w piekle wojny, walczą o przetrwanie, o życie swoje i dzieci. Samotne, pełne rozpaczy po stracie najbliższych, postanawiają udać się do Rosina, do majątku męża Maruszki, który jawi się im, jako ziemia obiecana, miejsce spokojne i bezpieczne.  Wraz z dwójką malutkich dzieci, brną od kresowych miasteczek do Rosina. Droga długa i bardzo bolesna niestety na Rosinie się nie kończy.
Powieść przepojona rozpaczą, bólem, cierpieniem, wolą przetrwania, ukazuje również pełnię okrucieństwa najeźdźców, szczególnie żołnierzy radzieckich. Niestety, większość społeczeństwa ma obraz wojny z „Czterech pancernych i psa” i niewiele się w tej kwestii robi. Po jej przeczytaniu przez parę dni nie mogłam złożyć się do czytania czegokolwiek, musiałam się „otrząsnąć”, uświadomiłam sobie, że nasze problemy, z którymi się tak zmagamy i czasami tak na nie płaczemy, to bułka z masłem. Książka poruszająca do szpiku, karmi duszę do syta, budzi wrażliwość.
Należy jeszcze dodać, że nie jest to historia wyssana z palca, to powieść oparta na autentycznych wydarzeniach z życia rodziny autorki. 


1 komentarz:

  1. Fantastyczna, wzruszająca, warta przeczytania. Polecam i pozdrawiam. :]

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...